En ovanlig Måndag
Gårdagen började som en vanlig måndag men utvecklade sig på kvällen till en annan sorts måndag ☺ Den började som sagt Svenskt men slutade Spanskt ute i Ström ☺
 
En god vän till mig bor där och i veckan har hon besök från Barcelona. Så igår var jag och ett gänga andra vänner till henne ditbjuden på en spansk afton fylld med trevliga människor och smakupplevelser av stora mått ☺
 
Kvällen spenderades både ute och inne. Ute så grillade vi ( eller Ida's vänner ☺) en bunt med jättegod lök (ser ut som vår purjolök nästan) Löken lades på elden och grillades kolsvart och då menar jag verkligen SVART!!  Sedan rullades den in i tidningspapper för att få gotta till sig där. Inne så skalade man bort det svarta från löken och det som blev kvar doppade man i olika såser och sedan åt man upp allt som var mjukt av löken. Och satan i gatan vad det var gott!! Det är länge sedan jag smakat någonting nytt och så otroligt gott som detta var. Men alla blev kolsvarta om fingrarana och lagomt skitiga ☺ 
 
Utegrillning - 15 grader ☺
 
 Löken som vilade lite innan avskalning och doppandet i olika såser ☺ SUPERSMARRIGT!!
 
 
 
Det var en härlig blandning av människor och det i kombination med god mat och gott att dricka gjorde att att en helt vanlig måndag blev en måndag som jag kommer att minnas länge ☺
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress