Vilken dag!
Oj oj, var ska jag börja ☺ Nervös som sjutton for vi till Hippo för att lasta och köra hem Lucky. Där gick allt hur bra som helst, ♥:t klev på, på andra försöket. Helt och hållet mitt fel att han inte klev på första gången, men vi tog om det igen och som den gentleman och veteran (20 år i Maj) han är så klev han snällt på. Transporten räcker precis till ☺ Han har rumpan längst bak och mulen längst fram och då menar jag verkligen det!
 
Att jag sedan körde som en kratta ( skulle ha åkt) insåg vi efter ett tag. Ingen bra kompo att hämta hem mitt hjärta och sedan yrslig tro att jag skulle vara bra som chaufför. Men nu vet vi det också ☺ men hem kom vi och ut klev han!
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan blev det bubbel och snittar vid hagen för att fira att finaste killen kommit till Ström ☺ 
 
Och tårta med hästmotiv i jordgubbar på (Tack Ida ♥)
 
 Sedan fick Lucky en alldeles egen liten välkomstpresent av Ida ☺
 
 
Förutom 2 prommisar har vännen tagit det lugnt i hagen och bra ätit, ropat efter sina kompisar hemma på Hippo, funderade nog vart alla tog vägen, men snart har han lärt känna sina nya vänner i Ström och särskilt Pridde & Pyret som kommer att bli hans nya lilla flock ♥
 
 
 
En ybertrött men lycklig matte kommer nu att ta en dusch och sedan rasa isäng. Det har varit en väldigt känslomässig resa för mig sedan i måndags kväll och nu känner jag att en trötthet utan dess like smyger sig på. Att jag sedan öppnar på jobbet i morgon, har 2 inskolningar + köket gör att jag också behöver samla  ork och energi till morgondagen ☺ Så nu säger vi båda ( Jag & Lucky) God Natt till alla läsare och mer rapport kommer från oss två i morgon ☺
 
 
 
Anonym

Helt underbart att Lucky kommer att få en värdig pension! Grattis till din fina häst! /Marlene

Svar: Tack :)
Åsa

Anonym

En äkta solskenshistoria. Väl värt, Åsa! /Johan, hovis

Svar: Tack 😊
Åsa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress