Oj oj
I dag blev det en lååång stalldag. Lång men bra ☺ Sanna jobbade och jessika är inte riktigt kry så det blev lilla jag som fixade allt ☺ Och jag tror att jag kom ihåg allt som skulle göras, men inga garantier lämnas ☺
 
Började med att lina Lucky och han skötte sig super som vanligt. Tog in han själv i stallet så att han får träna på att lämna sina kompisar i sin nya miljö. Jobbade honom i skritt och trav och allt som allt höll vi på i ca 40 minuter med fram och av skrittningen. När jag skrittar honom passar jag också på att lämna gården och promenera iväg utan någon kompis bara för att träna honom att vara själv.
 
Och i dag så träffade vi på mycke störningsmoment under vår tid ute. Dels så passerade det 3 bilar när jag linade honom, ingen reaktion. Sedan kom det 2 sparkåkare bakom honom när han travade på vid byvägen, ingen reaktion. När jag sedan skrittade av honom för hand efter byvägen mötte vi en barnvagn och en skoter som körde förbi oss ( ca 3-4 m från oss ) ingen reaktion mer än nyfikenhet. Vilken klippa till häst ♥
 
I morgon är det Sanna som kommer att pussa på honom och sköta om honom. Jag jobbar 7-17 och sedan bär det av till Å-hem för att fira pappa som fyller år och eftersom Sanna har sin lediga dag så är hon snäll och rycker in när jag har andra trevligheter för mig. och Sanna är ju inte ny för Lucky, hon har nog i stort sett pysslat med honom nästa lika mycket som jag eftersom hon alltid har varit med på lördagarna till Hippo ☺ Så dom känner ju redan varandra, vilken tur va ☺
 
En bild från i dag, världens finste stod och vilade i hagen när jag kom 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress