Min fina Lucky!
I dag blev det ett pass på banan bara för att bekanta honom med den i dagsljus och med kompis ☺ Jessika & Priddeplutt gjorde oss sällskap och det gick huuur bra som helst. Jessika red en stund efter att jag ridit klart och han fick godkänt som häst ☺
 
Det märks att Lucky mår gott nu (så tolkar jag det iaf ☺) När han står i gången så halvsover han, och han älskar att jag stryker honom i pannan. Då blundar han och lutar ner huvudet mot mig och bara myser ♥ Och nu när jag borstar honom har han alltid öronen framåt och halvsover. Inget problem med bakbenen då jag lyfter dom och ska kratsa hovarna ( Första dagarna sprätte speciellt hö bak ) men nu märker vi ingenting oavsett om det är jag eller någon av flickorna som lyfter ☺
 
Lika så, så har han helt slutat att lägga öronen bakåt när jag lägger på sadeln ( Vi har en som ligger bra som vi använder när vi vill ha den där extra livlinan ) den är inte utprovad men som Lucky beter sig och hur han är att rida så kommer vi att använda oss av den tills sadelmakaren kan hjälpa oss ordentligt. Och nu sparkar han inte heller när vi sadlar ☺ Han lägger fortfarande öronen bakåt när vi drar sadelgjorden första gången men inte efter det. Det är som om det sitter kvar lite fortfarande ang sadlingen men oj såååå mycket lugnare han har blivit. Men vi tar det väldigt lugnt och det är ingen stress i stallet och vi drar bara ett hål i taget och väntar länge efter första hålet tills vi drar något mer, bara för att det inte ska bli för jobbigt för min lilla prins ♥
 
Jag har aldrig köpt en ridskolehäst förut och förstår att det är en stor omställning för honom eftersom han levt ett så "inrutat" liv förut. Det är mycket nytt att vänja om sig till men oj vad roligt det är att få visa honom hans nya liv. Jag blir så varm i hjärtat när vi är ute på våra promenader/ridturer och han får se allt för första gången, allt som kommer att bli hans nya vardag. Han tycker att vissa saker verkar lite skrämmande. Men om jag då bara talar om vad det är och säger åt honom att han inte behöver bli rädd, ja då är det som om han förstår mig och kan slappna av och gå vidare förbi det som ser lite otäckt ut ♥
 
Visst är han duktig min finaste fina kille ♥♥
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress