Men bra då!
Snabbt har Lucky vant sig med att vara ute till 19 utan problem. Nöjd kille står och häckar vid grinden men har ingen brådska in ☺ Jörgen for och köpte 2 nya grimmor till prinsen eftersom den röda har blivit lite väl sliten. En marinblå och en brun blev det. Titta så fin Lucky blir i marinblått ♥
 
 
Jobbade på lina i kväll på ridbanan eftersom den trots blian fortfarande har bästa underlaget. Skogen är bara en isgata tyvärr så det tar vi på torsdag när vi kan fara ut i dagsljus. Kan i och för sig vara bra eftersom Rudolf med hela sin flock bor i skogen ☺ Alltid lättare att möta nya saker i dagsljus, fast sist vi red på dom så sa han inte så mycket, snusade mest ganska så högt och stirrade bara. Funderade nog på om dom aldrig sett en dusch i hela sitt liv som dom doftade ☺
 
Joggade min prins i alla gångarter och jag tror att det var en kille som faktiskt njöt av att få springa av sig lite energi ☺ Trots att han arbetat i någon form i stort sett varje dag sedan han kom så är det ju ändå mycket mycket lugnare tempo nu än tidigare, men trots det så är han inte odräglig på något vis. Kanske vid tränsningen, då har han ju en ful ovana att höja huvudet. Och det är endast då som jag kan tycka att han är liiite för hög ☺ annars så tänker jag inte på det ☺
 
I morgon är det Sanna som har äran att få sköta Lucky ☺ Men på torsdag är jag tillbaka igen och då hoppas jag på att vi kan fara ut i skogen, håller tummarna att vädret inte ställer till det för oss, är lagomt less på denna vinter. Så bra underlag och gärna sol, är det för mycket begärt ☺
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress