Lucky är bara bäst!!
Och Pyret också ♥ Min första ridtur på min fina prins när han bara är min och han skötte sig som den gentleman han är ♥ Pyret med Sanna på ryggen tuffade före och Lucky & jag kom efter precis som på ridskolan. Allt för att mitt lilla hjärta ska få en sån bra start som möjligt. Det är nog mycket ändå för hjärtat att ta in så att vara helt själv utan stöd, det tror jag inte på. Så ett stort tack till Pyret som skötte sitt arbete som trygg vägvisare för finaste Lucky ♥
 
Efter att vi ridit på banan skrittade vi av efter byavägen. Där gick jag bredvid eftersom det är så mycket mer runtomkring för Lucky att ta in så det känns bättre för mig att ta det från backen från början. Men inte är han brydd inte, bara nyfiken som sjutton ☺ Oj vad sopptunnorna var jätte intressanta, dom måste han bara puffa på och nosa runt på och undersöka om det kanske var ätbart ☺
 
I morgon blir det en prommis och så ska jag lina honom lite. Inte för mycket för jag vill ta det i sakta mak. Tvärbyte av underlag kan aldrig vara bra. Och ridhusunderlaget är mycket mycket mycket mjukare än vad det är ute just nu så för att inte ställa till det och ge honom en överansträngning så tar vi det lilla lugan ☺ Vi rör på oss men med måtta och så ökar vi på eftersom allt för att benen ska må så bra som möjligt ☺
 
Fotade honom i sitt nya träns ☺ Han blev suuuperfin!! Snoken behöver han ju inte, men eftersom vi höll på att passa in det så ville vi inte ta bort någonting om det visade sig att det var fel storlek ☺ Men det satt som en smäck och killen blev ju superstilig ♥
 
 
Trött men lycklig matte säger nu god natt till alla som orkar läsa om våra bravader ☺ Höres i morgon.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress