Vilken kväll
Dagen var en av dom bästa på länge. Och då har vi inte ens kommit tilll kvällen än ☺ Lämnade Morris till flickorna och sedan bar det av till bussen. Gubben och jag skulle för en gångs skull ut på galej ☺ Men det började inget bra, inser i slasket att en av mina skor läker, men grattis då Fru Ahlenius.....du vann inte högsta vinsten på skor i alla fall...
 
Men skit i det, vad är en blöt fot mot en bal på slottet, eller i vårt fall ett firande på Costas för Jörgens arbetskollega Kjell. Plockade upp ytterligare en festfirare några busshållsplattser nedanför oss och sedan bar det av, ingen snygg vagn dragen av vackra hästar utan fick vi fick hålla tillgodo med Umeås lokalbussar, inte så vackra kanske men dom tog oss till rätt plats i alla fall.
 
På plats blev det först bubbel och skönsång av oss andra, vissa av oss sjunger ju hellre än bra (läs Åsa ) så det är tur att jag har gubben som väger upp mitt kväkande med lite vackrare toner. Så summa sumarum blir det ju halvhyffsat från oss ändå, endast tack vare Jörgen ☺
 
Förutom detta bjöd kvällen på trevligt sällskap, god mat, gott i glaset och mumsig tårta på slutet med en kopp kaffe till. Är ju ingen som ränner ute och käkar gott var och var annan helg så jag kan verkligen upplysa om att denna kväll verkligen var pricken över i:et. Hoppas att födelsedagsbarnet var lika glad och nöjd som vi var när kvällen var slut, för vi hade det verkligen trevligt ( trots en lite blöt fot ☺ )
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress