Fy så läskigt det var
Har kommit jättelångt i min ridning. Känns så himla bra på Prinsens rygg, han är ju bara bäst ♥ Men oj vad det var läskigt i dag! Fy sjutton säger jag bara!
 
Det finns egentligen bara en enda sak i ridningen som riktigt ger mig kalla kårar fortfarande och det är detta med att rida på blåis, och då snackar vi isgata! Men hurvas!!
 
For ut på en skrittrunda i dag, underlaget medgav inte så mycket mer. Och det hjälper inte att det sitter 4 riktiga dubbar i vardera hov, det hjälper inte i min hjärna. I min hjärna ser jag Lucky halka och vi dråsar i backen. Ja jag vet! Sunda förnuftet säger en sak, min rädda del av hjärnan säger en helt annan sak. Jag skulle önska att det satt minst 10 dubbar under vardera hov ☺ Då skule jag nog tycka att det var helt ok att fara ut på ishalkan. Just nu känns det som om jag är ute med friktionsdäck isf dubbdäck när jag rider. Och det känns inge bra....
 
Men det bästa med denna ridtur var att nu vet vi hur vi kan rida på lägdan och var alla dikena är ☺ Så när snön kommer kan vi ligga och rulla i galopp huuur långt som helst! Längtar ☺ Oj vad jag saknar snön och möjligheten att bara få rulla i galopp ☺ Vill ha snö! NU!!!!!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress