Att få omge mig med dessa
två underbara varelser ja det är verkligen en förmån full av villkorslös kärlek ♥
 
I går var jag i stallet som vanligt en måndag. På måndagar är det bara jag, dvs tjejerna dom har sina medryttare som pysslar om deras hästar, så måndagar är min dag i stallet ☺
 
Och min dag är det verkligen med betoning på  MIN ☺ Jag har aldrig påstått att jag är den snabbaste snigeln och på måndagar är det verkligen så. For så jag var där 16.30 efter jobbet och bilen rullade från stallplanen 21.15. Hur långsam kan man vara egentligen, vääääldigt långsam om man heter Åsa i alla fall ☺
 
Men vilken härlig kväll i stallet. En massa trevlig surr med bästa stallfolket. Mockade ute och inne utan stress, fyllde vatten i två baljor eftersom det ska vara lite mot pluss nu under en längre tid. Borstade och mös med fina Prinsen i säkert 30-40 minuter: Jobbade för töm på banan med mycket galoppfattningar (Prinsen bäst som vanligt) och med mig hade jag sötaste Morris som verkligen har blivit den bästa stallhunden i världen ♥
 
Morris han är bara bäst! I stallet sitter han på ett täcke, lr ligger, medans jag mockar och pysslar. Ute följer han mig var jag än går, precis bakom så jag vet alltid var han är. När jag mockar i hagen sitter han precis utanför ingången och väntar tills jag är klar. Och när jag är på banan så följer han mig och Lucky runt om vi rider. Men när jag jobbar från backen får han sitta bredvid banan och vänta för att inte råka hamna i vägen för Lucky eftersom Lucky då oftast arbetar på en större eller mindre volt största delen av tiden. Så himla duktig! 
 
Finaste vännerna mina ♥
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress