Vilken helg
For som sagt upp till Lycksele i fredags när jag slutat jobbet. For då via Vindeln bara för att få se ngt annat. Typ 2 kurvor och en raka bortanför Vindeln såg vi en skylt som visade att det låg en camping för husvagnar endast 2 km in efter den vägen. - Den tittar vi på när vi åker hem, bestämde vi då. Vi håller alltid ögonen öppna efter nya mindre, mysiga, hundvänliga platser nära Umeå 
 
Sagt och gjort. När vi passerade på hemvägen så svängde vi in och hamnade i en otroligt mysig liten by, Abbortjärn. När vi kommer där glidandes i sakta mak så ser jag en kvinna som står på gräsmattan vid ett litet rött hus. Utan att skämmas så stirrar jag som en tok och säger till Jörgen - Satan i gatan vad den kvinna var lik Eva ( en gammal bekant till oss som nu också är en av mina medryttare ) Jag visste att dom hade en "stuga" någonstans ( I mitt minne var det ett namn med Ren någonting, typ Rentjärn, Renträsk mm, bra minne men kort ) Vi hittade denna mysiga camping och blev kära båda två, på en gång. Liten, enkel, hundvänlig och lagomt avstånd från Umeå. Blir nog en sväng dit nästa sommar skulle jag med all säkerhet tro ☺
 
När vi for så bad jag Jörgen krypköra förbi huset igen ( där jag trodde jag sett Eva ) och trots att jag stirrade som ett fån kände jag inte igen någon av dom som satt där ute. Vänder mig återigen till Jörgen och vi kommer fram till att hur stora är chanserna att det var Eva som jag sett? Jag menar, huuur många ställen finns det inte att köpa sig en stuga på bara så här runt Umeå, hundratals, tusentals ställen. Så vi släpptde det och for vidare hemåt lyckliga som små barn över att ha hittat en sån fin liten camping.
 
Döm om vår förvåning när jag sedan får reda på via Fb att det verkligen var Eva som jag hade sett! Dom har ett hus mitt i byn, i den byn som vi av en händelse bara fick för oss att köra in i endast för att kolla campingen som det skyltades om ute vid stora vägen. Hur stor chans är det!! I stort sett obefintligt skulle jag vilja påstå utan överdrift ☺ Men så himla roligt ☺ Vi har inte setts på många år. Och så börjar vi springa på varandra på Obs av alla ställen, gång på gång. Och det resulterar i att hon blir min medryttare till Lucky. Och sedan hittar vi en ny mysig camping, och så bor dom i samma by ☺ Vad kommer detta att leda till måntro ☺
 
Lite bilder från Abbortjärns camping
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress