Men hjälp mig!!
Halv 4 i natt hade jag stora funderingar på att kliva upp och koka kaffe eftersom John Blund vägrade att komma på besök. Eftersom jag skulle öppna på lokalen var jag fruktansvärt rädd för att försova mig ( sover alltid dåligt när jag ska öppna) men inte som i natt tack och lov, då skulle jag byta jobb ☺
 
Men jag lyckades somna till slut men när klockan ringde 05.30 så var jag inte rosenkindad och stjärnögd precis, snarare påsar under påsarna under påsarna och skummögd till tusen ☺ Men upp och iväg kom jag och sedan har mina fötter fårr jobba, tro mig!!
 
Förutom allt som vanligtvis hör till mitt arbete så kan ni lägga till att sortera och plocka ner miljoner saker i flyttkartonger för vidare färd till vår nya lokal eller till återvinningen eller för magasinering. Och helsefyr vad saker det var. Mycket han vi få undan men oj så mycket det var kvar när jag tackade för mig och for hem.
 
Men inte slutade min dag där inte. Naturligtvis hade jag bokat en lustfylld dejt med gubben min i stallet. Där var det golvbyte i transporten samt att lägga in gummimattor i Pyret och Lucky´s boxar som stod på agendan. Förutom detta skulle också 3 hästar skötas om, vatten bytas ut och lite mockning i hagen skulle hinnas med. När vi väl var klar med allt var klockan 18.30 och då mina vänner, då kved mina fötter av smärta. Då hade dom jobbat runt med min schangdobla kroppshydda i summa sumarum 10 timmar med en liten paus för lunch och en kopp kaffe. Kan lugnt säga att dom i skrivandets stund känns som 2 vattenfyllda påsar längst ner i slutet på mina ben!!
 
Men i morgon kommer det nya golvet in i transporten så att Sanna & Pyret kan fara iväg på sin tävling i Lycksele. Vore ju väldigt tråkigt att inte ta sig iväg, nu när vi äntligen är på G ☺ Det som är bra, är ju att när vi ska sälja transporten så vet vi att den verkligen är fräsch. Nytt golv, ny el och helt nya och fräscha bromsar och en hög lastvikt på det. Hade det inte varit för att den är lite för kort i spiltländen för våra storvuxna killar skulle vi aldrig ens tänka tanken på att byta. Det tråkiga är att vi har renoverat den för mer än vad vi kommer att få när vi säljer den. Men det är bara att gilla läget och se glad ut. Den är tyvärr lite för kort och eftersom vi inte kan kapa ner Pyret och Lucky så är det bara att börja titta runt efter en transport som är lite längre invändigt ☺
 
Ja så har min första arbetsdag varit efter 7 veckors latande. Min kropp funderar nog om jag blivit helt galen för så här mycket har den inte rört på sig på väääldigt länge. Men en dusch och lite nattvila kommer att göra underverk. Frun kommer att sova gott i natt och i morgon kommer jag att känna mig som en helt ny människa full av energi och med en kropp som spritter av lust......( Hm...vem försöker jag lura.....☺ )
 
Önskar er alla en god natt och att John Blund kommer till er med sina magiska stjärnor 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress