I told you i can fly
Vilken helg! Full med dressyr, och egen ridning också ☺ Men vi börjar med dagens klasser. Sanna & Pyret startade i en L:C och jösses vilken revansch det blev i dag ☺ Är så oerhört glad och stolt för deras skull ♥ Grattis Sanna & Balzac
 
Sen så har vi Pridde plutt som med Julia som pilot debuterade en L:A på långbana. Och oj vad duktiga dom var tillsammans. Många tårar av stolthet flödade över denna fina kille på 23! år ♥ Grattis till Pridde & Julia ☺
 
Måste bara få berömma Pyret, han är så oerhört duktig när vi är på tävlingar. En cool kille med stort hjärta, lugn som en filbunke och snäll som få! Så himla skönt med tanke på "Pyret´s" storlek ☺ Han är ju inte en liten kille precis ♥
 
När vi väl landat i stallet och Pyret fått komma ut i sin hage blev det fika innan det var dags att ta in Lucky för lite egen ridning. Oj vad roligt det är nu! Jag bara längtar till varje stund på ryggen, så fort vi är klar ser jag fram emot nästa ☺ Fina fina Lucky ♥ Jag jobbade vidare med övergångar skritt-trav, trav-skritt och målet var bibehållen form i alla övergångar. Kan väl säga som så att jag tror nog att vi fixade ca 50 % av alla gånger. Och näe jag tappade honom hittade vi tillbaka nästan på en gång. Vissa gånger fick jag kämpa lite mer och vissa gånger bara stämde det på en gång. Vad jag nu skulle önska vore lite mer "go" i honom ☺ Han har gått in i pensionärslivet kanske liiite väl mycket, men det får vi väl försöka ändra på. Red passet utan stigbyglar, även i dim 2 försöken till galopp p volten. Och vet ni vad? jag studsade inte av i avbrottet från galopp till trav ( men nära var det en gång ☺ )
 
Bjuder på lite bilder som Sanna har fotat
 
 
 
 

 

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress