Stallkväll med hundarna ☺
Oj säger jag bara. Vad Kirvan är duktig!! Blev en helkväll i stallet ( 18.30-21.00 ) markservice och motion av tre hästar tar sin tid ☺ Men så himla härligt det är bara vara och att snusa häst. Blir så varm i hjärtat när jag kommer i hagen och Lucky kommer och sedan vill bli stryken i pannan ♥ Han sticker alltid fram huvudet och vill gosa lite ♥
 
Lucky och jag börjar att hitta varandra mer och mer. Han testar mig men bara försiktigt, tex genom att inte gå direkt när vi ska gå ut ur hagen. Men när jag sagt åt han (mjukt, kom nu så går vi 2-3 gånger) ja då kommer han alltid ☺ Jag behöver aldrig bli sträng utan det är som om han bara kollar läget - Ska hon säga till eller kan jag kanske få som jag vill?? Nu blir det alltid som jag vill, och egentligen är han bara för söt när han provar och ser om det blir på hans sätt eller på mitt sätt ☺
 
Enda gången jag blir sträng det är när han fjantar runt inne i stallet på gången. Nu har vi fått ett nytt sto i stallet och det är tydligen Luckys stooora kärlek verkar det som. Då blir han lite dryg och spänner sig som en påfågel. Då får han veta att han beter sig illa, för strula runt på gången, ja där går gränsen för mitt tålamod ☺ Att vandra fram och tillbaka och inte hålla koll på var han sätter sina tassar, ja det är ta mig sjutton inte okej!!
 
Men annars har det verkligen gått över förväntan ☺ Han har nu bott hemma i 2 månader och han är verkligen härlig. Han blir tryggare och tryggare för varje vecka och snart kan man tro att han har varit privathäst i hela sitt liv ☺ Han är mer vaken både ute och inne och det är så roligt att se denna livsglädje i kombination med den trygga kille som han i själ och hjärta är ♥ Finaste prinsen ♥
 
 
 
Olivia

Gud va roligt å se att han har det så bra!
Och lycka till så mycket med honom, han är ju så fin!

Svar: Tack, fin blogg du har 😊
Åsa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress