Nu håller vi tummarna!!
samråd med vet så beslutade vi att sätta in lite snäll magmedicin samt "skon" kost för magen som Morris nu ska gå på några veckor, om han blir bra vill säga. Blir han inte bättre i dag ska vi boka in en tid för undersökning i morgon. Men eftersom lill-♥ at inte brukar stoppa i sig föremål (kan ställa till det i mage/tarm) så tror vet att det är någonting olämpligt i matväg som han gluffsat i sig.
 
Detta är vad Morris ska äta just nu och förhoppningsvis så ska det hjälpa till så lillmagen blir bättre
 
 
Detta är vad Fru Ahlenius gluffsar i sig, en till har stått på menyn och till min tröst kan jag ju alltid vara glad över att Jörgen hjälpt till lite ☺ När jag blir orolig/ledsen/stressad så äter jag konstant, och då menar jag verkligen konstant!! Och det enda som duger är choklad i mängder!! Så till idag (från igår) har det gått åt 600 gr choklad!! men "precis" vad min MIN mage behöver ☺
 
 
Jag blir helt skogstokig när någon som jag älskar blir sjuk. Oavsett om det är människa eller djur så löper min hjärna amok! Hade jag inte Jörgen som motvikt till mitt känslomässiga tillstånd som jag då hamnar i, ja då vet jag inte hur det skulle gått under alla år. I natt fick ingen av oss någon sömn. När det väl var lugnt mellan varven ja då flög jag upp för jag fick för mig att Morris slutat att andas. Jag vet inte huuuur många gånger som jag i natt slitit av Jörgen täcket för att kolla Morris ( Morris valde att dela täcke med Jörgen i natt ☺ ) Kan ju kanske bero på att jag var helt galen av oro och inte gav någon av oss en chans att sova i någon ordning.
 
Men tack och lov så smittade Jörgens lugn av sig lite. För en gång i natt klev Morris upp utan att jag vaknade ( fyndet i hallen mot dörren var bevis nog på att jag sov mig igenom åtminstone den svängen) annars så behöver han bara vifta lite på ett öra så är jag uppe som en raket ☺ Men nu har lill-♥ at fått sin första "snäll mot magen " medicin, ätit pyttelite och fått vätskeersättning. Så nu ligger mattes hjärta och sover under bordet, tack och lov ♥ och nu är det bara att vänta ut dagen och se hur det hela utvecklar sig......Håll tummarna är ni snälla, mitt själsliga tillstånd är lite tilltuffsat nu.....
 
Lill -♥ at just nu ♥
 
 
Han fryser lite just nu för tillfället, därav kläderna ☺
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress