Dagens häst ☺
Hipporidningen var bara huuuur bra som helst i dag! Vi jobbade med framdelsvändningar i skritt och trav. Och traven var skitsvår!! Men oj vilken rolig och givande lektion. Jag fick rida GG och har faktiskt fått en ny favorit i dressyr tror jag ☺
 
Upplevde honom lite spänd från början, men med tiden så blev han bara bättre och bättre ☺ och hans galopp var helt underbar ☺ Det var jätteroligt att få ligga och rulla varv efter varv i galopp och verkligen hinna känna efter "hur" galoppen verkligen känns. Vad händer när jag kramar ena tygeln? Vad händer om jag driver lite mer, lite mindre, vad händer om jag höjer handen? sänker den osv osv. En helt otroligt bra lektion, som alltid på Hippo ☺
 
For sedan till Ström. Började med golunch hos bästa Ida och en massa surr om allt mellan himmel och jord, tack Ida för en trevlig dag ☺ Fixade sedan bort all markservice till 3 pållar innan min egen bästa Lucky fick göra sig av med lite energi på banan. Det var andra gången som han var på den stora banan helt själv och liiite jobbigt var det. Stod mycket runt om kring som pockade på hans uppmärksamhet och det var med liite stresstassar som han for runt från början. Men efter en stund infann sig lugnet lite mer och både tempo men också utstrålningen blev betydligt lugnare ♥ Fina killen ♥
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress