Vissa dagar vill jag bara stryka
Dagen i dag är en sån dag!!
 
Fy så dåligt det gick på Hipporidningen i dag!! Fick rida Magic och vi var från helt olika planeter. I dag är faktiskt första gången som jag grinat som ett barn efter en ridlektion, har alltid kunnat plocka fram någonting positivt, men inte i dag! Och bara för att det inte ska bli något missförstånd så är jag helt medveten om att det var mitt, och endast mitt fel. Kan inte jag göra rätt så är det fel att kräva av hästen att göra rätt. Nog om detta, finns inget mer att säga.
 
For sedan vidare till våra egna killar i Ström. Där körde Jessika Pridde plutt för andra gången i hans liv, och guuuud så duktig han är!! Världens bästa Pridde for fram framför vagnen som om han inte gjort något annat i sitt liv ♥
 
Själv så ego bostade jag mig själv ordentligt med bästa Pyret! ♥ För gissa vilka fina skänkelvikningar vi gjorde i dag. Att rida Pyret är som att rida en dröm. Han är alert, vaken, arbetsvillig och otroligt känslig så det är verkligen viktigt med små signaler. Det var en pigg och glad kille som travade på bakom vagnen utan att bry sig någonting om allt skrammel och alla ljud som Jessika gav i från sig ☺ Nästa gång ska vi fara i skogen bort till en lång fin grusväg så då ska dom verkligen få springa av sig lite energi ♥
 
Nu soffmys med våra ♥:an . Jörgen jobbar helg så det kommer att bli en tidig kväll. Men först lite karra och lite gott att dricka, för det är jag värd!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress