Men HALLÅ!!!!
I bland undrar jag hur hjärnorna på vissa personer är funtade!?
 
Läser i dagens Vk att Kommunpolitikern Lennart Vilhelmsson, ordförande för kristdemokraterna i Bjurholm, kallar homosexuella för sodomiter i sin blogg. Påstår även lite längre fram i inlägget att HBTQ-rörelsen "stulit" symbolen regnbågen och gjort om den till "syndens" symbol tvärt emot vad bibeln säger!!??
 
Enligt Lennart Vilhelmsson är det ok för en man att älska en man och en kvinna att älska en kvinna bara dom inte har sex med varandra. För det mina vänner, nu ska ni få lära er någonting! Att ha sex med sin partner , dvs man och kvinna, fyller bara en funktion!! Och det är för reproduktion?? Ja jag undrar i mitt stilla sinne hur en sån här person tänker?? OM! det bara är ok att ha sex för att fortplanta sig, ja ska man sluta då när man fått sina barn ? För i och med barnen har kommit, ja då har ju sexet fyllt sin funktion, eller hur ☺ 
 
Men vad då!!! För min del så skiter jag högaktningsfullt i hur alla sköter sitt kärleks och sexliv. Så länge det är två eller flera personer där alla mår bra och respekten för varandra finns, ja vad har jag för rätt att gå in och moralisera i hur dom lever sitt liv. Kärlek på rätt sätt, där alla berörda mår bra och får utrymme att växa och känna sig älskad för sin egen skull. Hur kan det vara fel? 
 
Själv så röstar jag för ett samhälle där alla får växa  oberoende av sexualitet, religionstillhörighet eller hudfärg. Ett samhälle där individen är det som räknas, dvs hur jag är och inte vad jag är som räknas!!
 
Själv gillar jag denna symbol jättemycket. Otroligt vacker och betydelsefull. Och att den bara ska få tillhöra vissa, ja det anser jag är rent idiotiskt. Regnbågen tillhör alla, oavsett vem i världen jag är!!
 
 
 
Matilda Norman

håller helt och hållet med

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress