Vilken dag!
Upp som en sol och ner som en pannkaka i soffan ☺ Började dagen 06.15 på lokalen och avslutade den 12.15, bra längd va ☺
 
Förutom jobb så blev det en tur till stallet. Två killar stod och väntade på mig i blåsten ( Läs värsta stormen på länge) Efter att ha fixat vatten och hö så skulle Pyret komma in för att kläs på till han och Sannas lektion för Camilla. Eftersom Sanna fick en tidig ridtid och jag slutade tidigt så kunde jag fara ut och göra i ordning honom åt Sanna ☺ Försökte skritta fram honom i stormen men fick ge upp, gillades inte av Pyret som gick som en ostkrok efter vägen ☺ Lilla ridhusblomman ♥
 
Efter stallet var det dag för att byta om och fara ned på stan med Morris för kurs. Väl där väntade jag i 45 minuter idet uslaste vädret på länge. Fy så kallt tyckte Morris och funderade om jag hade alla hemma uppe i huvudet. Men snäll som han är så traskade han troget med. Men oj vilken lycka han utstrålade när han väl fick komma in i bilen. Och ja, kursen var inställd. Kunde jag ju kanske ha räknat ut själv iof, så nu sitter vi i soffan och bara försöker värma upp oss ☺
 
I morgon bär det av till stugan där vi ska prova på att jobba som flyttgubbar under några dagar, längtar upp så in i vassen. Längtar efter första koppen kaffe i köket med värmen från vedspisen, finns ingenting som slår detför mig. Kaffe, knastret och värmen från spisen och utsikten ♥ Älskar mitt paradis på jorden!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress