Typiskt jag
Att fylla upp en kväll maxat med innehåll ☺ Förutom en tvättkorg ala stoooort berg, så har jag tinat kyckling för att göra matlådor till Anton ♥ Men jag håller också på att måla om ett gammalt klaffbord från grönt till vitt som ska flytta med ner till Skövde ☺ Om jag inte minns helt fel är detta ett bord som min mamma köpte i ungdomens dagar. Tänk vilken kvalitet och vilken generationsmöbel. Först hos mamma, för att sedan vara hos mamma & pappa. För att sedan vara i min familjs ägo för att nu vara tredje generationens bord (Anton,s) nere i Skövde. Tänk om detta bord kunde tala, så oerhört mycket historia den då hade kunnat förmedla ☺
 
Personligen så älskar jag allt som har några år på nacken. Oavsett om det är ett hus, möbel eller redskap så upplever jag att det har en alldeles egen själ när det har blivit äldre och använts av generation efter generation. Skulle önska att jag kunde placera saken i en tidsmaskin och få en chans att uppleva allt som den har upplevt, vilken lycka det skulle vara ☺
 
Vårt vackra bord som fyllt så många funktioner. Som alltid hjälpt oss i stugan när vi haft middagar för alla som varit hos oss. Alla jular, påskar och midsommrar som det ätits vid detta bord. Nu kommer det att bo hos Anton och fortsätta att vara behövligt för ytterligare en generation till. Det saknas i stugan men glädjen över att det kommer att fortleva i Skövde överskuggar saknaden  ♥
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress