Ja vad ska jag tro på !?
Den ena säger si och den andre säger så.....
 
Har i alla fall tömt mig på flera liter blod känns det som ☺ När labb systern klickade fram mig på datan och såg alla prover som registrerats på mig tittade hon upp och sa - Hoppsan! Ja då sätter vi igång då.....
 
Jag har lämnat flera rör med blov. Det jag vet om är allergiprov, twar, mykoplasma, kolla ev blodpropp men sen var det ett massa fikonspråk som inte sa mig någonting. Gjorde även ett andnings/syresättningsprov samt Ekg. Ståtar med två snygga plåster ett på vardera arm eftersom det behövdes stickas om när blodet tröt i den ena armen.
 
Enligt denna läkare har jag inte astma. Det grundar han på den spirometritest som jag gjorde för ett år sedan (var det så länge??) där skillnaden omedicinerad kontra medicinerad var på tok för liten. Men vad är det jag har då?? Ska fortsätta med medicinen ändå eftersom jag behöver den för att få upp allt slem som samlas i lungorna.
 
Propp i lungan kan tydligen ge irritation som gör att lungan producerar mer slem och skit pga iritation samt ge andfåddhet, hosta och sämre ork och kondition. Nu var han nästan helt övertygad om att det inte var det, men valde att kolla iaf. Tydligen kan man se dels via blodprov om det har varit ngn men sen villa han även kolla hur hjärtat jobbade också, bara för säkerhetsskull. Skönt att få en koll iaf ☺ och hittar dom inget av detta, ja då är det bara att gå vidare och fortsätta luska ut vad det kan vara. 
 
Så nu jobbar vi vidare med detta och ser vart det bär av ☺
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress