Jaha, det var ju för djävligt!
Har nu varit hemma hela veckan (stoooort för att vara jag) för att kurera en enveten förkylning som inte velat ge sig. Så i går pratade jag med en kompis om denna böld till infektion och hon funderade då om det inte kunde vara allergi. Har bollat samma sak med en annan kompis som föreslog en särskild nässpray som jag också ska köpa in. Hon föreslog i alla fall såna där tabletter som du kan ta vid allergi, hennes man brukar använda dom när han nyser och snorar på våren.
 
Sagt och gjort. Eftersom vi har såna hemma så tänkte jag att det kunde ju inte skada iaf ;) Tog första i går på fm och när kvällen kom hade jag nyst och snorat betydligt mindre än vad jag normalt gjort hitentills. Tog en ny i går kväll och satan i gatan vad jag har sovit i natt! Inte nyst eller snorat någonting!! Sovit som en lusegris tills min äkta hälft klev upp för jobbet :D Men jag har sparat det absolut bästa till sist!! Min feber!! Ja den har äntligen vänt åt rätt håll....YES YES YES......Inte feberfri till morgonen, men den är mycket lägre WOP WOP WOP!!
 
Eftersom jag har varit bärande av en förkylningsinfektion sedan v 4 2013 (Ja ni läser rätt) och aldrig blivit riktigt bra utan fått diagnosen astma så var jag ju fullt övertygad om att det var samma förkylning/infektion som blommat upp igen (kommer och går) då fanns allergi aldrig i min hjärna. Men allt med nysningar och snuvan kickades igång ordentligt när vi kom till Stockholm och bara fortsatte under helgen med start av febern på söndag eftermiddag. Så jag borde ju ha kunnat tänka liiite längre än vad jag gjorde ;)
 
Vet ju också sedan Anton var liten att det kan förekomma feber vid allergi. Han fick ofta feber när det var någonting som han reagerade på. Men men, nu är det ju inte säker att det är vårkänningar. Kan lika gärna vara samma skit som jag haft nu så himla länge och min kropp bara är helt slut. Har ju en förmåga att bara stoppa i mig en alvedon, lägga in en lägre växel och sedan bara köra på i samma fart, ja nästan samma fart iaf ;D
 
Men just nu glädjer jag mig åt att febern äntligen vänder åt rätt håll och att jag ser en ljusning där framme :) Har gett bort min ridning på lördag till Sanna för även om jag är feberfri tills dess så finns inte orken hur roligt det än är. Kanske håller jag på att bli lite förståndigare med åren eller så inser jag att mitt tempel till kropp,  behöver lite mer kärlek och omsorg i takt med att åren kommer ;D
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress