Hopp om världen!!
Det är inte sant!! Herre jösses vad glad jag blir!! Snacka om en pungspark på alla homofober och intoleranta människor runt om i världen!! Det är väl för jösse namn det jag är som människa som ska räknas och inte hur jag ser ut eller vilken sexuell läggning jag har. Om jag är en empatisk omtänksam och bra människa på alla sätt ska jag väl inte behöva straffas för någonting som jag är, och som endast berör mig! Jag menar, den enda som berörs över vem jag älskar och vill dela mitt liv med är jag och min partner. Den enda som berörs över hur jag klär mig och ser ut, är jag själv. Men vill du inte eller inte klarar av att se mig som den person jag är, ja men då är det ju bara att vända dig om och gå. Svårare än så är det inte!! Men det ger dig ingen rätt att vara hotfull, nedvärderande eller på något annat sätt dum mot mig! Du är du och jag är jag och så länge jag inte beter mig illa mot dig har du ingen som helst rätt att bete dig illa mot mig!! Enkel matematik, eller hur!!
 
Denna artikel i Aftonbladet är så bra i sin enkelhet. Den belyser en värld som är så vanlig i dag och som inte borde behöva finnas. Vi är alla människor och vi har alla samma rättigheter men också samma skyldigheter. Du är inte bättre än jag och jag är inte bättre än du. Tillsammans kan vi leva sida vid sida om bara toleransen går före intoleransen. Kärlek före hat. Vänlighet före våld. Ja helt enkelt en värld där jag som person bedöms efter mitt sätt att leva och vara mot dig som medmänniska isf vilket utseende eller sexuell läggning jag har!!
 
Tack alla ni människor som varje dag kämpar för en värld full av kärlek isf en värld full av våld och hat!!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress