Dagens ridning 10/5-2014
I dag övade vi på linjer. Linjerna var lagda så att vi egentligen inte behövde tänka på så mycket mer än vår egen ridning. Fokus var på balans, eftergift och känslan i sprången. Vi red på två olika linjer och den ena var upplagt med in sockerbit, tre galoppsprång räcke, tre galoppsprång sockerbit och ut. Fokus på eftergift samt att kunna planera så att det blev just tre språng. Vi fick räkna själv så att ridläraren hörde att vi fixade det rätt och att vi gjorde det själv.
 
Den andra linjen bestod av travbom in, galopp över kryss, galoppbom, kryss och två galoppsprång med en oxer ut. Fokus lika här på känslan, rytmen, balansen och eftergift. Gick riktigt bra när jag väl bestämde mig för att komma till ridning :D Älskar min Lucky och när Sanna får eget stall ska jag köpa honom :D Då får han bo gratis och när jag inte kan komma så sköter Sanna honom åt mig, bra va!! :D
 
Sanna däremot hade inte riktigt samma flyt. La sin häst i lite undertempo vilket resulterade i en avåkning inför oxern. Allt hade kunnat gå hur bra som helst om inte hö for fastnat lite i stigbygeln så hennes lektion slutade med en ordentlig vridning av hö ben från knäet och neråt. Hon har ont som sjutton och det syns för blotta ögat att det blivit en rejäl påfrestning, en riktig slit/vridskada i benet :( Hoppas att det ser värre ut än vad det är för annars blir det nog sjukskrivning under ett tag, för hennes jobb innebär ju mycke stå och gå moment. Men vi håller tummar och tår för att det bara tog så där lite lagomt!
 
Jag och min bästa Lucky <3
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress