Vem har gett dig rätten
att ha åsikter om någon annans kärleksliv! Vem ger dig rätten att moralisera, vem ger dig rätten att vara nedlåtande, vem ger dig rätten att överhuvudtaget "bry" dig i hur andra lever sitt liv så länge det inte skadar dig på något vis!
 
Vad är det med homosexualitet som skrämmer folk i allmänhet och män i synnerhet så till den milda grad att dom ofta (inte alltid går i spinn) om dom träffar en homosexuell kille? Tror dom på allvar (alla med homofobi) att dom är Guds gåva till alla homosexuella män!? Jag menar, så himla snygg är inte varje man att dom kan tro någonting sådant ;) 
 
Jag bryr mig inte  vem du håller i handen. Jag bryr mig inte vem du kramar på stan. Jag bryr mig inte vem du älskar och delar ditt liv med. Jag har ingen rätt att ifrågasätta din kärlek, lika lite som du har rätt att ifrågasätta min kärlek. All kärlek som bygger på ömsesidig respekt, med ett givande och att tagande som ger lika mycket till båda parter i en relation.....den är vacker....oavsett konstellation! 
 
Tänk om du själv aldrig skulle våga visa din kärlek som du känner för din man/kvinna! Tänk om du själv skulle vara utsatt för andras ilska endast pga vem du älskar och väljer att dela ditt liv med. Tänk om det vore just du som var den som hånades, spottades på, föraktades, utsattes för våld och det endast för den kärlek som du just nu känner för din partner som du är gift, förlovad, sambo med i denna dag!? Tänk om din kärlek i livet var så fel att du var tvungen att smyga med den för att slippa repressalier från omgivningen. Vad skulle du tycka om någon annan gav sig själv rätten att dömma dig och ditt livs kärlek till något fult, något som inte får förekomma, något som är fel....Du och din man/kvinna.....
 
Läste DENNA ARTIKEL i dagens DN och fy så hemskt samhället är, varför är vi så oerhört rädda för allt och alla som inte är exakt som vi "ska vara" enligt gängse normer? Varför är det så svårt att se "människan" bakom allt annat? Det är ju människan i sig som du/jag vill lära känna, spelar sexualiteten då någon roll! Inte för mig iaf, och det borde inte spela någon roll för dig heller. 
 
Ha en bra dag, och var lycklig över att just du törs visa sin kärlek utåt utan att få skit för den, var glad över att just din kärlek räknas som helt okej i andras ögon, för visst blir livet så mycket enklare då!!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress