I walked with the stars
Jag vet knappt var jag ska börja med gårdagen. Den var så perfekt som en dag kan bli! Först så började jag med min Hipporidning som vanligt. Fick rida ytterligare en ny häst, nämligen GG :D Och vilken härlig upplevelse han var :D Och när man får en häst som ridits i passet innan, ja då har men verkligen det bra. Uppvärmd och framriden så det är bara att njuta av ridturen :)
 
Vi jobbade med galopparbete på två volter samt bomarbete i trav på två serpentinbågar, en evighetsövning som var helt super. Jag gillar när jag får tid att känna efter göra om och göra rätt så gott som jag kan på min ridnivå :D Att få jobba lite med finslipningen och verkligen få tiden att känna efter var det blir galet men även också vart det blir rätt.
 
Efter Hipporidningen for vi ut till Ström och killarna där. Tog med oss Rufffe så att han skulle få lite egen tid utan lilla Morris som tycker att mobbo Ruffe är den roligaste hunden i världen och hans alldeles egna lekkompis i alla lägen. Kan bli llite påfrestande för Ruffe att Morris aldrig får slut på sin energi :D
 
I Ström gjorde vi bort allt det tråkiga (mocka, mat, hö osv) och sedan gjorde vi i ordning Pyret för en fotosession ute i det härliga vårvädret. Pyret som annars brukar vara lite stallmodig på gången blev som lugnet själv när Sanna började att borsta och linda benen. Det var som om han förstod att nu skulle det bli någonting annat än bara ett varv runt stallet. Gissa om han njöt av vetskapen om att nu, nu skulle han äntligen få joobba med någonting och inte bara promma runt :D På med tävlingstränset och ut för lite fotografering :D
 
Jag blir mer och mer imponerad av psyket som denna häst har! Jag menar, här har han stått på boxvila med en ynka liten prommis runt stallet i 6 lr 7 veckor! Och igår när vi tog ut honom så blåste det och det var full rulle i garaget med tryckluften som väste och en massa andra ljud och Pyret var så otroligt cool vad som än hände. En gång hoppade han till och det var när Moon kom och skulle passera på väg ner till ridbanan. Men att hålla honom med en hand i löst grimskaft är inga problem trots så lång konvalescent, ja det är helt otroligt!! Blev några superfina bilder och jag är mer än nöjd över mitt arbete bakom kameran ;)
 
Efter stallet blev det lite kökshäng hos bästa Ida och där bjöds det på en kopp the och en supergod kaka till, Muums!! En massa snack om allt mellan himmel och jord samt lite fotande av Palles musch som dagen till ära skulle få förevigas :D En liten linslus är han och fick han som han ville stod han med mulen helt intryckt i kameran för att jag absolut inte skulle missa honom :D
 
På hemvägen plockade jag upp mamma och pappa som följde med hem för lite käk (pizza) och en kopp kaffe på det och en massa vovvemys med våra två små söta trollkillar. Ruffe hittade på en gång gammelmormors knä och där låg han i stort sett hela kvällen och myste :) Ett härligt slut på en helt magisk dag blev det och jag är så glad över en dag som i går! Vissa dagar är bara lite mer än andra och dagen i går var en av dom där härliga dagarna som jag kommer att leva på väldigt länge! Ett litet guldkorn att plocka fram när jag behöver någonting att lyfta min dag med :D
 
 
 En bild på finaste Pyret <3
 
 
 
 
 
Annika

Fin häst!

Svar: tack :)
Åsa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress