Grillning i stallet och Hipporidning
Fick en ny häst på Hippo i dag :) Blev en liten dam vid namnet Chelsea. Eftersom hon har en liten egenhet när man galopperar så var jag lite fundersam på om det skulle gå bra. Men som tur var så flöt det på utan allt för stora misstag ;) Hon brukar studsa uppåt på stället i galoppen så det kan bitvis bli väldigt stötigt och man blir som skjuten uppåt ur sadeln som en gummiboll när hon får sina ryck och studsar på stället i galoppen :D 
 
Någonting som också kan ställa till det lite är att hon är lite rädd för läktaren. Hon gillar inte när det är människor där. Kan gå super flera varv och så plötsligt slänger hon sig åt sidan som om hon blir super rädd för det som rör sig där. Och i dag stod ju Sanna där och tittade och då var det kört ;) Men med Sannas hjälp (staketryttare) så löste vi det och kunde avsluta passet med godkänt iaf :D
 
 
 
Träffades sedan för att umgås och grilla lite i stallet  :D Alltid lika roligt att umgås och bara snacka lite skit :) Efter grillningen for jag ut på en min premiärtur med Pridde :D Har nu lyckats lätta så mycket i vikt så nu fick jag prova en kortis tur och jösses vad mysig han är <3 For först ut med Bella & Pontiac och avslutade sedan på banan där jag provade att trava och galoppera. Har i dag (som alla andra lördagar) haft en riktig hästdag :D Men inte klagar jag! Härliga hästar och trevligt folk och SOLEN på det, vad mer kan man önska sig en lördag i mars :D
 
 
 
Om ni funderar över Jessikas lite runda mage så är det Morris som ligger innanför jackan och sover :) Han var med och kan bara säga som så...Han är en superkille på alla sätt! Lillgubben sköter allt med glans och är pigg på allt bara han får sova en stund mellan varven <3
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress