Satan i gatan...
Har ni upplevt en nära döden upplevelse!?
 
Det gjorde vi i dag,  nämligen att åka den turkiska lokalbussen, Dolmus.  Det mina vänner var en upplevelse utan dess like. Gasen i botten, knökfullt och då menar jag verkligen fullt! När jag ansåg att nu ryms ingen fler, ja då klev nästa och nästa och nästa på!!
 
Chauffören fixade betalning och mynt i retur under färden och att ligga i rätt fil, hålla avstånd samt ha rätt hastighet,  ja det kan dom nog inte stava till :) Men f-n vad roligt det var. Under färden blev jag hänvisad till sittplatsen vid fönstret av en inhemsk äldre dam. Ja det vara bara att klättra över henne i full fart och dimpa ned rumpan på plats, allt i full fart, kokhett och knökfullt. Men jag vet inte om jag drog någon vinstlott för i hennes knä hade hon en orengjord hink med go doftande fiskens i. Detta i ca 28-30 gradig värme utan ac, bara några öppna fönster högst upp.
 
Men vi kom fram till Bodrum och där kom nästa upplevelse, trafiken när du själv går!! Lika där, fullt ös medvetslös och bara hålla i hatten och vara snabbfotad som attan för annars blev du tutad på eller överkörd :)
 
Marknaden fann vi och betydligt närmare än vad våra fötter fick gå ;) men vad gjorde det, vi hade ju semester. Har köpt en tröja och något mer blir det inte för mig iaf.  Gillar inte att pruta och att alla rycker och drar i mig så nu har jag köpt det jag ska ha, en tröja, en soldat och några armband. Räcker för mig.
 
Väl hemma, när vi väl hittat tillbaka eftersom vi gick liiite fel, bjuder jag på :D så blev det insmörjning och ut i solstolen. I kväll ser jag klart och tydligt var jag missat för vissa delar,små, men ändock lyser röda som en stoppning hemma i Umeå :) men vad har jag inte packat ner i mängder??? Jo after sun! ! Tack och lov ;)
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress