Det låter från vardagsrummet..
En blandning av grymt och bus....
 
Vi har nu till morgonen fått våra "låne" hundar Märta & Villemo :) Det är två staffar som en god vän till Sanna är ägare till men som kommer att bo hos oss till på Söndag skulle jag tro. 
 
Märta har fullt sjå att avliva en boll och Villemo & Morris busar så det ryker i vardagsrummet. Sängen och soffan är jättebra klättersaker så det är nog nästan som att busa ute i skogen :D Söta som spunnet socker är dom i alla fall och det är verkligen härligt att se hur roligt dom har tillsammans :)
 
I dag vankas det jobb (näst sista dagen innan semestern) och i kväll blir det nog stallet en sväng. Har f-n bestämt mig för att kunna rida Pyret på samma sätt som Sanna & Jessika, dvs i balans och mer samma rytm så det är bara att öva på. Pyret är en supersnäll häst men har ett svung i stegen som gör att det verkligen blir tufft att hitta rätt i sadeln utan att åka av. Nu har jag i alla fall börjat rida med säkerhetsväst endast för att själv kunna slappna av inför tanken på att åka av. Det gör att jag blir mer avslappnad när jag vet att ryggen är skyddad. Efter Holles bockserie och jag fick tugga grus (egentligen isklumpar) och jag gjorde illa ryggen så in i baljans så är det min största oro detta att göra illa mig på samma ställe. Men med västen på så slipper jag känna det och då gör det inget om jag åker av pga av för dålig balans :) Så att börja med väst var ett av mina bästa beslut, nu är det bara att öva, öva och åter öva :D
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress