Mina känslor
ligger väldigt öppna just nu. I går var en tung dag. Ibland Jag önskar jag att jag inte var en sån känslosam människa. Jag har djupa och väldigt starka känslor. Tänk vad mindre plågsamt det skulle vara om jag kunde vara som en del andra människor här i världen, som har lättare för att släppa taget och byta ut sina djur. Nu säger jag inte att andra inte sörjer, men dom sörjer en kortare stund innan det är över. 
 
I går var det jättejobbigt på många plan. Jag var ledsen redan från första stund som jag slog upp ögonen. Sorgen fanns där som en klump i bröstet och saknaden efter min lilla pälsboll rev och slet i mitt inre. Kl 10 var jag nära att gråta flera gånger och 10.20, ja den stunden ska vi inte prata om. Det var exakt den tiden när Frode fick somna och vandra vidare till himlen. Gråter fortfarande och saknar min vän nå så in i h-vete varje dag! 
 
Att sedan komma till stallet och se Pyrets hovar som trasats sönder så fult, ja det blev verkligen droppen. Att sedan på det ha en dotter som efter sin älskade Holle (med hela hans sjukdomsproblematik)och nu med Pyrets otursresa hos oss, bryter ihop, ja det gör ju inte saken bättre.I går skulle jag med glädje ha bytt bort allt vad hästar heter, i dag är jag inte riktigt lika övertygad ;)
 
Nu ska vi iaf käka frukost och sedan bär det av ut till stallet och hovisen kommer. Skippade min hipporidniing i dag för just nu räcker inte riktigt orken till. Hoppas bara att jag har turen att få samma häst nästa lördag för det var en ny liten bekantskap som jag skulle ha fått vara med i dag :) Alltid någont positivt att försöka lyfta fram i detta väldigt sorgligt och tunga inlägg.
 
Min lilla vän, saknar dig än <3
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress