Jag övar med Pyret
Håller på att lära mig hur jag ska lyfta och låta Pyrets hö bakben "vila" på min ländrygg när jag pysslar med hans hov. Denna ställning gör att han kan "vila" på mig och på så sätt slippa spänna sig när han lyfter upp bakbenet och på så vis få mindre problem med sin shivering :D 
 
När jag kan detta och skavet på Pyrets bakhovar är läkta är tanken att jag ska kunna åka ut på morgonen och sätta på han bootsen efter det att han varit utan i boxen. Att släppa ut honom utan boots är det inte att tänka på än iaf. Så för att få lufta och vila hovarna så kommer han att få stå utan vissa nätter när jag eller Sanna kan åka ut på morgonen och sätta på dom innan utsläpp.
 
Så nu övar vi både jag och Pyret. Han är ju en särskild herre och det är inte alla som får lyfta och hantera hans bakhovar hur som. Tilliten till människan måste först byggas upp innan han litar på en så mycket att han vill och törs lämna ut sig i denna situation där shiveringen blir som tydligast. Men nu kan jag lyfta upp, lägga upp på min ländrygg och han står snällt kvar, finaste hästen <3
 
På bilden här ser man lite hur han vilar sitt bak knä på min ländrygg.Jag står snett under honom och om ni tittar på mitt hö ben så syns det att jag har det rakt under honom nästan bredvid hans vä hov :) Fungerar super och eftersom han kan slappna av så rycker det bara pyttelite och bara ibland, men om han är lite lat kan han verkligen bli tung :D Det är ju en stor kille Sanna har som sin lilla bebis ;)
 
 
 
 
Sanna har blivit proffa på att linda hovar :)
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress