Jag har fått ett nytt
härligt ord i min vokabulär, nämligen Mammamaffian! Läste det första gången i denna blogg som är en av dom roligaste och mest ärliga bloggar som jag följer. Här döljs inget! Men å andra sidan så förekommer det inga "under ytan jag är bäst" inlägg heller. Eller "gör som ni vill, alla väljer sin egen väg, men OM ni gör det och inte följer MIN väg, ja då är ni bra dumma i huvudet" inlägg heller. Tack och lov, bara en helt humorfull vardag med allt vad det innebär :D
 
Hur som så i min hjärna står mammamaffian för alla som bara måste lufta sina tankar och åsikter utan att egentligen ha någonting av vikt att säga/skriva/dela med sig. Utan endast för att slå andra på fingrarana och bara vara ute för att dumförklara någon annan! Det är mammamaffian för mig. Och jösses vad många sådanna det finns i vårt avlånga land. Faller själv i dessa gropar nu och då, och blir då så heligt f-b på mig själv så jag får lust att bara sparka mig själv i ändan! Men jag har ett ledord som jag försöker (jag skrev försöker) att leva efter och det är "Har du inget bra att säga, säg då ingenting alla" Lovade aldrig att det skulle vara lätt, eller att jag alltid lyckas, jag skrev att jag försöker ;)
 
Hur som så var ett av mina barn ute på party igår. Just denna av mina telningar har aldrig varit mycket för alkohol (max 1 lr 2 cidrar) inget mer. Har aldrig varit berusad (som dom flesta av oss) och har ett kontrollbehov som liknar.....ja fasen, betydligt värre än mitt :D Men i går!! I går var min älskade förstfödda ute och rullade hatt. Sa på skoj (till min andra telning och deras kompisar) när dom planerade denna helkväll att nu jä-ar super ni ner syrran och ser till att hon släpper alla spärrar och bara har ROLIGT!! 
 
Ja ni inser ju redan nu att här inbjuder jag "mammamaffian" till påhopp utan dess like. Hur f-n kan jag på fullt allvar säga någonting så. Har jag inget vett i huvudet alls!? Nä mina vänner, just i denna stund har jag inte det, och det står jag för! Just denna stund är jag så otroligt lycklig över att denna kväll (läs gårdagen) blev till. Är så oerhört lycklig över att mina barn (alla 3) har så roligt när dom umgås med varandra. Men det som gör mig extra lycklig är över alla fina och helt underbara vänner som finns i deras omgivning. Vänner som lyser upp deras liv, vänner som alltid finns där i med och motgång. Som delar glädje men även sorg med samma goa värme och empati. Som kan skratta med i glädjens stund. Men även krama och stötta i sorgens djupa förtvivlan. 
 
Tack för att ni finns!
 
 

 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress