Kan man få hjärnblödning för mindre!!
Trodde jag skulle bli galen!! Kan inte fatta varför det ska testas heeela tiden! Snacka om att få blodtrycket att stiga och huvudvärken att bulta i skallen!!
 
Pyret har sina sidor, och ibland gillar jag dom lite mindra än vanligt. Men då däremellan är han så djävulskt söt att jag smälter som snö i solen ;) Och tur är väl det, för annars så skulle han få ett saltskott i arslet!! Tro mig!!
 
Att lyfta hans hö bakben kräver ju sitt sätt. Stöd mot väggen, få vila knäet på min rygg och framförallt....att lyfta det förbenade benet!!!
 
I dag så var jag själv och skulle trixa med allt. Har gjort det vid några gånger tidigare men aldrig helt själv som i dag. Det var jag & Pyret och radion :) Och allt var frid och fröjd tills det var dags att ställa honom mot väggen och få upp det f-b benet!! Höll på tills svetten rann, slet som ett djur och det enda som hände var att han böjde på sig som en ostkrok, puffade på mig med mulen och när jag tittade på honom såg det ut som om han tänkte  -Vad ska du göra åt det här då!? Jag lyfter inte på benet!? Undrar hur långt jag kan driva henne innan hon flyger i luften!?  Men. Giv. Mig. Styrka!!! Just där och då var han värd max 10 kr, inte ett öre mer!!
 
Men efter en stund insåg han att det var bäst att göra som jag bad om så innan jag dött av frustration så lyfte han och vi kunde göra klart för kvällen, och då var han sitt söta goa jag igen (tur för honom!) Han är verkligen en stor personlighet! Söt som spunnet socker men tjurskallig så in i h-vete! Men vad gör det när mitt hjärta smälter och ett fånigt flin sprider ut sig i ansiktet när han puffar på mig med mulen och lägger huvudet i fanmen för att gosa lite. Då är han den finaste i hela världen och mitt hjärta smälter.....av lycka!
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress