Dagens häst :)
Började min dag på Hippo och hoppning med bästa Denver :) Allt gick super tills vi skulle hoppa en serie på 3 hinder där första hindret stod på diagonalen (tänk vänd snett igenom) i hö galopp för att sedan vända mot vänster och hoppa 2 hinder efter varandra på långsidan på antingen 4 eller 5 galoppsprång emellan.
 
 
 
Fick vänta en stund på min tur så Denver ansåg nog att vi var klar så när det väl var vår tur så fick jag inte en ordentlig galopp utan det blev lite med handbromsen i. Detta resulterade i ett konstigt avhopp där jag tryckte av men Denver valde att trampa om innan avhoppet. Eftersom jag redan var på väg ;) så slutade det med att jag hamnade på halsen och hängde fast mig för glatta livet :D
 
Hör och häpna så satt jag kvar när vi väl stod stilla. Hoppa tillbaka bakåt i sadeln igen och gjorde ett nytt försök. Fick till en bättre galopp med bättre fart så denna gången gick det superbra! Kände mig helt med både eftergiften men även i balansen. Kan i dag inte riktigt fatta hur dålig balans jag hade från början :D huva, inte konstigt att jag tyckte att det var otäckt att hoppa då ! Men nu så känns det bara super, efter min fadäs på halsen så gjorde jag om och gjorde rätt på en gång. Bra nog så mycket enklare allt blir med lite fart isf att komma på baklänges :D Höjden var hela 60 cm, och för en gång skull så tyckte jag inte att det var högt på något vis. Inser att höjden egentligen inte spelar någon roll när balansen och eftergiften är där den ska vara, så nu går vi mot nya mål och höjder :D
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress