Tomgångskörning
just nu ......
 
I går vinkade vi av Anton nere på stationen. Känns fortfarande ledsamt (kommer det alltid att göra) men gick bättre än första gången. Den gången gick allt för fort, hjärnan han fatta att nu far han. Men själen och hjärtat var lite långsammare så usch! vad tungt det var trots att jag visste att det var vad Anton själv ville göra med sitt liv ♥
 
I dag blir det lite kvalitetstid i stallet. Ridning på Pyret står på agendan och med den sadeltorka som har varit så kommer det faktiskt att bli riktigt roligt att få komma sig upp i sadeln igen ☺ Ska jobba vidare med min balans, hitta rytmen och takten i traven och om allt känns bra så ska jag försöka att ge mig på galoppen också ☺
 
Pyret är en superfin och jättebra läromästare. Men oj vilket steg han har! Han riktigt svävar fram med stoooora steg ☺ så att hitta rätt där uppe i sadeln är supersvårt. Allt beror på min egen osäkerhet, inget ska falla på Pyret så det är bara att öva, öva och öva ännu mer ☺ Har ju som sagt börjat med västen så på det viset känns det mycket tryggare för ryggen. Nu låter det som om han är superfarlig på alla sätt, men så är det inte!!! Allt beror på mig och min dåliga balans samt osäkerhet i hans stora fluffiga steg. Alla som kan rida (vilket jag inte kan ☺) har inga som helst problem ☺ Så inför 2015 har jag bestämt mig för att klara av att rida Pyret i alla gångarter, jobba vidare med att stärka mig själv mentalt samt att få fler timmar i Pyrets sadel. Även sitssträningen ska jag jobba vidare med ☺ Kan lugnt behövas!! Tro mig ☺
 
2015 här kommer vi ☺
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress