Snön lyser vit på taken
och endast Åsa & Morris är vaken ☺
 
Nja, inte riktigt ☺ Men till morgonen när jag följde Jörgen på jobbet för att få tillgång till Diesel Doris, ja då käntes det nästan så. För så lugnt och stilla det är halv sju en söndag morgon. Även i en storstad som Umeå. 
 
Har spenderat början på båda helgdagarna med att hämta hem bilen. Och jösses vad mycket helg det blir när jag kliver upp och verkligen utnyttjar dagarna. Men då är jag ju å andra sidan färdig för sängen redan 22.00 precis som en vardagkväll ☺ 
 
Just nu, i denna stund sitter jag i köket med radion på låg musik. Kaffekoppen på bordet och Morris sovandes bredvid mig under bordet. Kl är 07.40 och det känns helt ok, egentligen mer än ok att starta dagen på detta sätt. Ljuset som fladdrar bredvid mig och mörkret som bäddar in både mig och Morris så där skönt som bara Novembermörkret kan.
 
Dagen i dag kommer annars att innehålla både lite shopping med mamma & pappa. Julpyntande i stallet för att göra det fint hos våra älskade vänner. Och som kronan på verket så ska vi sedan avsluta pyntandet med det årliga gemensamma julbordet i stallet ☺ Vilken dag, vilken helg! Inser att jag har en bra, mer än bra dag att se fram emot. Men först lite hemma pyssel en söndag morgon. Söndagen som är min heliga dag. Bästa dagen på veckan. Och i dag är den full med mysiga stunder. Vilken tur jag har ♥
 
Önskar er alla en underbar Söndag ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress