Jag är ta mig tusan bäst!!
Finns ingen som lyckas med det som jag fixar. Och jag fixar det alldeles på egen hand!! Helt utan hjälp!! ☺
 
I dag så lyckades jag med det som jag är superduktig på ☺ Jag tror nog att jag leder ligan både i vårt eget stall men även på Hippo ☺ Vad har jag lyckats med då? Ja men att ramla av naturligtvis ☺
 
Skulle kliva av inget mer dramatiskt än så. Men, nu kommer mennet. Jag hade säkerhetsvästen på mig som vanligt. Och med västen blir kylskåpet Ahlenius ännu mer ett kylskåp. Så när jag lutar mig frammåt för att svinga över benet (red barbacka) så vad tror ni han gör!! Kör ner skallen i backen och ops, där fanns inget i luften att ta stöd mot så frun glider snyggt av och landar på rygg i snön på åkern ☺ Mjukt och skönt, men lik förbannat på rygg som en skalbagge!!
 
Där jag ligger så tittar Pridde på mig och jag riktigt ser hur han tänker - Men va sjutton pysslar du med nu då, kan du aldrig göra någonting rätt!! (suck!!)
 
Och Pyret tittar på Pridde och jag riktigt ser hur han skickar sin tankebubbla till Pridde och säger - Du känner tanten bättre än jag, är det här normalt hos henne? Brukar hon bete sig så här?? Jörgen däremot, är säker på att han tänkte - Tji fick du!! Med ett stort flin på mulen ☺
 
Hur som så skrattade jag så in i vassens där jag låg. Så hade jag inte varit och nykissat innan vi for ut på ridturen, ja då hade jag ta mig tusan verkligen kissat ner mig där och då. På rygg, som en skalbagge, med hästarna förvånade stirrandes ner på mig och jag riktigt hörde deras suckar. Men inte nu igen!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress