En torsdag
vilke vecka som helst. Allt bara rullar på och det är ju inte så illa det heller :)
 
Såg uppdrag granskning i går och just denna gång handlade det om nazister, främlingsfientlighet och om hur stor Smr har blivit. Har svårt att förstå hur människor är i sin själ när dom kan bete sig så oerhört illa mot andra människor och verkligen tycka att dom gör rätt. När har det blivit rätt att hota, misshandla och mörda en annan människa bara pga var i världen den personen är född!!
 
Vad eller vem är det som ger en annan människa rätten att på eget bevåg vara domare och bödel för en annan person. En annan människa som han/hon inte ens känner!! Är det ett sådant samhälle som vi vill ha ? Jag vet då hur jag vill att det ska vara. I min värld så är det inte hur jag ser ut, vilken tro eller sexuell läggning jag har som avgör. I min värld så är det hur jag är som individ som räknas, hur jag är mot mina medmänniskor och vilket ansvar jag tar gentemot det samhälle som jag existerar i!!
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress