Inget för den kräsmagade
sluta redan nu om du vet om att du är känslig! ja jag har varnat dig :) Lycka till!!
 
Fick hem en 1/2 älg i dag så då var det bara att kavla upp ärmarna och bärja leka med kniven. Det blev en massa köttfärs samt lite stekar och grytbitar. Men det bästa av allt var att vi fick också flera soppkok som nu ligger i frysen och väntar på att få bli köttsoppa med klimp....mums!!
 
Känner mig rik som ett troll när frysen fylls med en massa gott kött, underbart att ha hemma och det finns alltid mat att äta och älgkött är definitivt inte fy skam i magen, tvärt om. Känner mig också lite nöjd över att vi har en valmöjlighet så att vi i mångt och mycket kan välja bort kött från den svenska köttindustrin som är bra jämfört med många andra länders men inte i mina ögon bra nog ändå. Men lyxen för mig är att jag faktiskt har en valmöjlighet vilket många andra inte har, och det känns bra i min själ.
 
Men som sagt, för den kräsmagade är det ett slibbgöra och många drar sig kanske för det arbete som blir när allt ska styckas, skäras, malas och paketeras. Kommer ju som sagt inte i färdiga paket till dörren utan det får vi vackert fixa själva :) men nu ligger 2/3 delar klart i frysen och resten gör vi i morgon :)
 
Bildbevis på dagens arbete :D
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress