Så himla skönt
Var ute på en joggingtur i kväll och jösses vad bra det gick. Springer fortfarande bara mellansträckan (ca 3.5 km) och bara 1-2 ggr per vecka eftersom min förkylning precis har sagt hej då så jag tar det väldigt lugnt :)
 
Men oj vad bra det går. Andningen är på plats och nu har jag även lagt in tre ökningar där jag pressar mig lite extra för att öka kondisen ytterligare. Det är vid två uppförsbackar och dom sista 300 meterna innan det är klart. Det bästa av allt är att jag har orken + lite till efter mitt pass. Men jag skyndar långsamt (har jag ju sagt hela tiden) så nu nöjer jag mig med att vara här där jag är men på sikt kommer jag att växla mellan 3.5 sträckan och 4.7 sträckan. Det är mitt mål fram till jul :) 
 
Känner i min vardag att jag har lättare för allt som jag gör och att kroppen känns smidigare och mer följsam i det jag vill göra. Mina leder mår bättre och egentligen mår hela jag bättre och det tackar jag för. Viktmässigt står jag kvar på mina 73 kg men det är av mindre vikt anser jag. Det viktiga för mig är att må bra och att jag hitentills tappat 14 kg har gjort underverk med min kropp. Tappar jag några till är det bara bonus och underlättar ytterligare för min kropp, men det är inte mitt största mål längre. Mitt stora mål nu är att kunna springa åtminstone 3-4 ggr per vecka och få vara hel och frisk och kunna njuta av mina kvällsturer. Det är kvalitetstid för mig :D 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress