Lååååångt inlägg
så sätt dig tillrätta :) Dagen började tidigt, eller inte (07.30) :D Frukost i magen och sedan brummade jag vidare till Hippo och min ridlektion där. Fick rida en helt ny häst (lycka!) som var superfin med världens skönaste sadel ;) Det var Symphony som jag fick äran att göra bekantskap med. Superfin!! En toppenhäst, en verklig gentleman ända ut i hovspetsarna :)
 
Vi arbetade med övergångar i alla gångarterna och jag har sedan blåbärshoppningen fått en verklig aha upplevelse i galoppen. Har insett att det inte är helt fel med ett ordentligt stöd i stigbygeln :) Har tills nu inte haft ett ordentligt stöd utan mer bara haft den under foten och funderat vad den fyllt för funktion egentligen. Har alltid haft hälen ner men "glömt" att trampa ner och ta stöd och på så vis haft hjälp av den på ett helt annat sätt. Har bara tagit 4 år att inse stigbygelns funktion :)
 
 
 
 
Hur som är jag jättenöjd med dagens lektion. Känner att jag går från klarhet till klarhet, även om det är i små steg så går det framåt och jag känner mig bara mer och mer på väg och de mål som jag satt upp för mig själv för länge sedan har jag klarat och det med råge :) Men att få ridsår i rumpan, ja det kan jag faktiskt klara mig utan. Men eftersom det hör till, mer eller mindre så är det bara att gilla läget och ta det med ett leende (läs grimas)
 
 
 
Efter min helt underbart härliga ridlektion for vi hem och bytte kläder, hämtade Ruffe och sedan brummade vi vidare mot Ström och våra egna hästar. Där skulle jag och Sanna möta upp Ida för att rida tillsammans på banan. Sanna på Pyret och Ida på Palle :) och jag skulle hjälpa till och titta så att dom gjorde rätt :D Men före detta var vi bjudna på lunch hemma hos Ida och den lunchen gick inte av för hacker inte. Gudagott är bara förnamnet på denna goa och härliga lunch.
 
Och vilket trevligt sällskap sen! Jag, Sanna, Ida, Angelika, Bella och Piere ( tappade bort namnet helt så har min hjärna satt fel namn så får jag göra avbön sen ;) ) Jösses vad mycke vi hade att prata om så två timmar bara rusade iväg innan vi tog oss från bordet fullproppad av god mat och supersmarriga efterrätter :) Tack alla för en av mina trevligaste stunder på länge, gör jag gärna om! :D
 
På banan skötte sig både ryttare och hästar helt super. Sanna & Pyret övade nedsittning i trav och Ida & Palle jobbade på att få en lång och låg form med bra steg och rumpaktivitet. Och jag kan verkligen säga utan att ljuga att båda ekipagen verkligen tog ett stort steg i dag !, var och en på sitt sätt.
 
Själv han jag med ett pass på Pyret jag också och där på banan i Ström fick jag min nästa aha upplevelse ang nedsittning i trav :) Hittade rätt läge och fick då när jag satt rätt, stundvis känna hur det ska vara när jag sitter ner. Har suttit helt fel hela tiden, inte konstigt att det har blivit galet och svårt! Jag har jobbat emot mig själv hela tiden! Men nu vet jag vad jag ska söka efter, på ett ungefär hur jag ska sitta och hur mitt bäcken ska jobba så nu är det bara att jobba vidare :) Happy face!!
 
När vi var färdig i stallet for vi till mamma & pappa för en macka, ännu mera gofika och en kopp kaffe samt lite trevligt surr. Har nästan blivit som en lördagstradition att svänga förbi efter stallet och få lite gott både till kropp och själ <3 Klev ut genom dörren 09.00 och kom in strax före 19 nöjd och glad i hela mig. Nu är det soffmys och mella som gäller för det tycker jag ett toppenslut på en superdag full av härliga vänner och nära och kära. Tack alla för att ni finns - Ni är bäst!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress