I går var
Pyret billig, värd typ 1 kr. Var med Sanna på Hippo för Lena träning. Hade tiden mellan 21-21.30 men eftersom det dragit över lite var Sanna & Pyret inte färdiga fören 21.45 och då var det en mycket trött, ledsen och besviken tjej som satt på pallen medans jag skrittade av Pyret.
 
Deras utveckling tillsammans har gått med raketfart uppåt, tills igår. Då var dom tillbaka på ruta ett med dunder och brak. Pyret gav inte en millimeter och Sanna fick slita som ett djur men fick noll respons tillbaka. SUCK!!
 
Nu har vädret och ridunderlaget varit emot dom. Bara skritt under en lång tid. Aldrig fått jobba igenom ordentligt och fortsätta på deras hemläxor och övningar. Och suck, gissa om det märktes. Pyret är en luttrad och van kille som vet exakt var han har sin ryttare och utnyttjar det till max. Han märker direkt om han kan maska undan (smart) och jobbar emot tills Sanna upprepat och upprepat och upprepat det hon vill ha av honom och då, när han efter 17 gånger inser att, hon GER sig ju aldrig människan på ryggen. Ja då, men inte fören då, gör han som hon ber om. Men hallå!! Kan du inte sluta upp och testa om du kan maska undan och jobba med Sanna direkt ist :D
 
Det jag tycker att Sanna ska ta med sig efter denna i hennes ögon ganska så träliga lektion är att INSE hur långt dom egentligen har kommit :) Jag menar, deras arbete tillsammans nu (bortsett från gårdagskvällen) är hur långt mellan varandra som helst. Första träningen till förra träningen är mil!! från varandra. Att sedan åka tillbaka till ruta ett som i går, ja det ger verkligen perspektiv på deras utveckling som skett under så få träningstillfällen :) Ja dom är helt enkelt super tillsammans, och det är detta som ska ligga i fokus. Inte en enda lite sämre träning :D
 
Sent blev det iaf. Och mest synd är det om Sanna som alltid kliver upp 05.00 måndag till fredag vecka ut och vecka in. Inser att jag själv är lite äldre för jag skulle aldrig orka dessa tider som hon har i sitt liv. Upp 05.00, jobba och sedan stallet 18.30 med syrran för att komma hem runt 22-23.00 och sedan i sängen för att kliva upp 05.00 igen nästa morgon. Huva säger jag bara, men när jag påpekar detta för henne så ser hon bara lite oförstående på mig. Men vadå, det är ju detta som är livet, det är ju roligt och Pyret är ju det bästa som finns!! , tur hon är ung :D
 
Pyret, som ofta är värd en miljon. Men igår var han nästan gratis (men bara nästan) :D
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress