Hippo ridningen :)
Fick rida Symphony i dag igen (andra gången) och vilken härlig häst! Betydligt mer fart än Lucky och inte riktigt lika lättriden. Med inte lika lättriden menar jag inte att han är busig/dum på ngt sätt utan mer att han vill att jag som ryttare är med i ridningen och inte bara åker :)
 
Första försöket på hindret slutade med att han bara vek på sidan om och jag satt där som en fårskalle och funderade över vad som hände :D Jag menar, dom jag ridit tidigare (Lucky, Magic, Carisma, Klossen) ja dom behäver man ju bara styra mot hindret så hoppar dom. Men det gäller inte riktigt för Symphony :) men jag lärde mig fort vad jag gjorde för fel så efter det gick det bra.
 
Mer fart har han också så direkt från början föll jag fram (liiite otäkt var det allt) men sedan insåg jag att trots att grundtempot var lite högre än vad jag var van, så var han ändå lyhörd och jätteduktig på att lyssna. Dock var broms sträckan ngt längre än tidigare gånger men det löste sig det också :) Hoppas att jag får honom på hoppningen nästa lektion. men det brukar ju vara så att den häst vi har på förberedande, den får vi på hoppningen också om det inte är några skador som ställer till det. Längtar till nästa Lördag! :D
 
 
 
Har även några filmer men dom kommer upp senare i dag :) Är i alla fall helnöjd och känner mig så där lyckligt bubblig i själen, 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress