Fart under fötterna
eftersom gårdagen bestod av lite lugnare tempo så började jag dagen i dag med lite mer fart. Började med att vara snäll och köra Anton på jobbet (inte så ofta det händer tyvärr pga av att våra arbetstider sällan synkar varandra) och efter det tog jag på mig löparkläderna och for ut på min vanliga runda :) Fattar inte hur min kollega fixar att springa på morgonen (all heder till dig) för jösses vad omotiverad jag var. Tacka vet jag att springa på kvällen när kroppen redan är igång så att säga. På morgonen har ju inte alla system startat upp så trögt som sjutton gick det kan jag bara meddela :D
 
Väl hemma är det stretching som gäller samt den mördande plankan ;) Har hittat ett system som gör att jag orkar bra många plankan övningar. När jag gör den så räknar jag sakta till 10 och vilar sedan mellan där jag också räknar till tio men dubbelt så snabbt. Står sedan plankan under räkning och vilar sedan igen. När jag gör så här har jag inga som helst problem med att göra många gånger och fast det inte känns så himla jobbigt just när jag gör dom så märker jag efteråt att det tagit ordentligt på musklerna så nu kommer jag att köra så här och se vart det leder. Till det bättre hoppas jag. En stark mage och rygg är aldrig fel och i ridningen behövs det verkligen starka muskler i denna regionen :) Så jag kör på och se var det bär av!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress