Välkommen in i mitt kök
En riktigt uppmärksam läsare hör bryggen i bakgrunden porla så där härligt som den bara gör på morgonen när första pannan rinner ner i kannan. Den känner också doften som sakta sakta letar sig fram i luften, dom där härliga kaffeångorna som luktar som godast just denna stunden på dagen.
 
Klockans tickande låter så där sövande som bara en väggklocka kan. Och när den slår på hel eller halvtimme så ljuder slagen med samma rytm gång efter gång och man kan tro att ni är på besök hos pensionärsparet Ahlenius (och det är ni också)
 
VK ligger fortfarande oläst på bordet tillsammans med min bok som jag för tillfället läser (Stormvarning av Michael Katz Krefeld) och förutom en blå duk så är bordet tomt. Tystnaden ligger som ett duntäcke över hela huset och det är bara fläkten och klockans tickande som hörs i hela huset.
 
God morgon mina vänner, hoppas att ni får en bra morgon och en härlig dag. Hos mig är det växlande väder ute och 4.2 grader varmt. Biblioteket väntar och jag vet att i dag kommer det att bli en bra dag i dag...
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress