Glädjer mig!!
Åh vad glad jag blir, är så oerhört lycklig över att så många reagerar på detta som hänt. Att det finns många fler än jag som anser att det är fel och att det borde komma en ny lagstiftning som bättre bestämmer utgången av ett våldtäcktsfall än vad som finns i dag.
 
Hittade denna artikel på Vk i dag och jag måste säga att den visar klart och tydligt den vanliga människans (dvs samhällets) syn på det hela, den avsky och förtvivlan som gemene man upplever, inte bara offret, i denna hemska fars. Känner ett hopp för världen i allmänhet men kära Sverige i synnerhet. 
 
Höj din röst, använd dig av den för att uttrycka din ståndpunkt. Tänk aldrig, vad kan jag göra. Om alla tar ställning och uttryckligen talar om det så kommer våra åsikter att fortplanta sig sakta men säkert högra och högre upp i hierarkin. Tillsammans är vi starka, tillasmmans kan vi förändra, tillsammans kan vi göra skillnad!! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress