Dagens ridning 25/5-13
Säger bara ett ord : SUPER!! Vilken toppenlektion det var i dag :) Och jag fick min favvohäst Lucky. Men när jag såg dagens övning så tänkte jag : Oj, detta kommer jag inte att fixa med Lucky. Han är stor, behöver yta samt mycke drivning och min ork är inte vad den har varit pga min långvariga hemska förkylning.
 
Men till min stora förvåning så gick det SUPER :) Jag är jättelycklig och känner mig skitnöjd med vårt resultat på banan idag. Vi fixade övningen hur bra som helst och jag fick verkligen kvitto i dag på att jag har utvecklats oerhört mycket i min ridning, Är så LYCKLIG!!
 
Min ridgrupp är den bästa! Har sagt det förut och jag säger det igen. Det är mina ridkompisar som gör största delen av min lördagsridning. På det jättebra hästar och sedan har vi superinstruktörer, kan bara bli lyckat!! Lever för mina Hipporidningar och världens bästa ridkompisar :) Dom är bäst :)
 
Övningen bestod av 3 sockerbits hinder med 15 meter i mellan. Vi skulle komma på i galopp, hoppa sockerbitshindret för att 2 galoppsprång senare lägga en volt och sedan hoppa andra hindret, 2 galoppsprång och en volt igen för att sedan hoppa tredje sockerbitshindret ut ur serien. Detta gjorde vi i båda varven. I höger varv red vi  i lite uppförsbacke. När vi sedan bytte till vä varv blev det lite lite utförsbacke och det blev lite lättare för hästarna att rinna iväg, men vi fixade det, och med mycket väl godkänt anser jag :)
 
Vi red på framridningsbanan, så jag kan lugnt säga att det var varmt och det var jätteskönt att ha solbrillorna på. Nya hjälmen var superskön och Jessikas säkerhetsväst satt som en smäck . Hur tur har inte jag då :) som jag har provat västar i minut och parti och så hittar jag den bästa i stallet, snacka om flyt :) 
 
Övningen ritad av superjag :) Snyggt va ;)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress