Jag brukar skoja om
att om jag hade hur mycket pengar som helst så skulle jag sluta och jobba och bara lata mig. Brukar också säga att jag är en väldigt lat person i grunden, en person som inte gör så många knop mer än nödvändigt :) Och visst, jag är lat mellan varven. Det är jag den förste att erkänna helt utan omsvep och det står jag för till 100 %
 
Men samtidigt är jag så oerhört tacksam över att jag har ett arbete som jag trivs så otroligt bra med. Missförstå mig rätt nu, även jag har bättre och sämre dagar i mitt jobb. men det beror aldrig på barnen utan uteslutande på min egen formkurva för dagen. Som just nu när jag har varit förkyld i en vecka och mår kasst som sjutton, tacka tusan att det går lite trögare. Men det beror ju på andra omständigheter än mitt arbete, omständigheter som jag på intet sätt kan påverka.
 
Men att som jag, sällan och aldrig ha koll på vilken veckodag det är, anser jag vara ett bra betyg på att jag trivs med mitt arbete. Att på fredagen inse " men sjutton också, det är fredag idag "  eller på en söndag inse att " men jösses, i morgon är det måndag och arbete " det är ganska skönt. Att aldrig behöva uppleva måndagsångest, ja det är verkligen rikedom för mig :)
 
Men OM jag vann mycket pengar. Ja då skulle jag resa oerhört mycket. En båtfärd på Nilen, eller en tur till Grönland skullle inte sitta fel. En djur safari i Afrika, eller varför inte lära mig att dyka i Australien. Ja det finns många ställen på denna jord som jag gärna skulle besöka. Kanske inte så mycket charter utan däremot ut i det vardagliga livet i olika länder. Få uppleva det som är det verkliga livet oavsett var i världen det är, ja det lockar så mycket mer än bara sol och bad för mig. Men det ena utesluter ju inte det andra, eller hur :)
 
 
 
        
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress