Dagens ridning :)
I dag fick jag Lucifer igen :) Han är jättefin att rida, passar mitt onda stela bäcken som en hand i handsken. Vi övade volter samt skänkelvikningar och galopp på volt. I dag hade jag bestämt mig att vi skulle galoppera när jag sa det och inte bara slängtrava....sagt och gjort. Och gissa vilka fina galoppfattningar det blev :) är så glad över mig själv. Förra gången återföll jag till mitt gamla beteende att falla framåt och det blev bara skit. Men i dag satt jag ordentligt i sadeln och gud vad bra det gick....SUPERNÖJD :)
 
 
 
Vi jobbade också med skänkelvikningar och jag fick till några riktigt bra :) Två gånger satt dom som en smäck och jag fixade det ordentligt ända ut till rakriktningen på fyrkantspåret, lika nöjd över dom som över min galoppfattningar. En superbra ridlektion som har gett mersmak....igen :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress