Vilket slut på
en toppenbra dag :) Tomas Ledin, soffan och mella, det är en bra avslutning på en superduperdag! I stod det barbackaridning på agendan på min lördagsridning. Och jag måste säga att jag verkligen blev lite olycklig, kände nästan, men bara nästan att tårarna var på väg....BARBACKA!! bara smaka på ordet så smakar det direkt "tugga grus" Först fegade jag ur och tänkte ta sadeln men så sa stallpass att den som ville fick ha barbackagjord. Velade hit och dit och valde sedan barbackagjorden. Hade redan valt stallets största men absolut snällaste häst, Tiotusenkronorsfrågan.......tamtamtada!!!!  vem kan det va!!! Lucky så klart.Så då kom nästa stora utmaning, att ta sig upp på en 1.72-1.73 stor häst utan stigbyglar. Snyggt var det inte, inte heller grasiöst. Tänk er en strandad val som kravlar runt lite på måfå så ser ni mig framför er ;) Blev dagens goda skratt, utan tvekan så såg det för djävligt ut men det bjuder jag på :)
 
Tänkte att vi skulle mest jobba i skritt men det blev även trav och galopp :) Känner mig jättelycklig över att jag valde gjorden samt att jag vågade mig på galoppen. Har beslutat mig för att sluta fega och bara köra på och i dag klev jag ett stort steg fram, iaf för att vara jag :) Känner mig jättenöjd med denna terminen och ser fram emot nästa. men absolut först är det att öva på Pyret som gäller och sedan markarbetetsklektionen för Kerstin den 8:onde augusti som gäller :)
 
En liten titt på dagens lektion :)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress