Om inte minnet
sviker mig helt så fick vi 13 öringar igår kväll i Baksjöbäcken. Gårdagen spenderades i vedskogen för att hämta ett lass ved. Det är någonting primitivt med det här att hämta ved. En stor tillfredsställelse att fälla, kvista, dra i hop och lasta på vagnen för att sedan dra hem den och lasta av den för att vidareförädla den till ved som kommer att värma oss alla i vinter. Jag tror att det är urmänniskan som kommer tillbaka en kort stund när jag är i vedskogen :) Konstigt nog så förhöjer all mygg, svetten och ryggontan det hela och det lustiga är att det blir än mer positivt av det hela. Kan ju kanske bero på att vi inte behöver fixa 30-40 kubik utan runt 10 räcker gott och väl för oss alla här nere i åern :)
 
En tripp till Hendriksfjäll och loppisen där han vi också med. Gjorde värsta fynden så gissa om jag är nöjd. Hittade jättefina gardinhyllor som jag ska sätta upp ovanför dörrarna till sovrummen, så nu får jag börja med att ta ner stängerna som jag köpte i Umeå och som summa sumarum har suttit uppe i 3 dygn så där :) Men det gör jag så gärna när jag hittade dessa två som är superfina!!
 
Och som ni redan vet så blev det en fisketur på ca 3.5 timme i går. Soligt och varmt men ganska så blåsigt så relativt myggfritt var det, tackar jag och tar emot med öppna armar :) Har själv aldrig fått så många fiskar på fluga som jag fick igår så hela den turen var en enda stor härlig upplevelse. Kameran var med så jag hoppas på några fina bilder. Har inte laddad upp dom än så det blir spännande att se. men ngn bild hoppas jag på iaf :)
 
Här var vi och fiskade igår, lika vackert var det som på bilden och trots lite skavsår så var det en superhärlig avslutning på dagen :)
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress